FÖRFEST INFÖR JULEN

FÖRFEST INFÖR JULEN
Delar av kvällens sällskap. Sofia, Korre, Lena och Anna.


Gårdagen ägnades åt att fira att det faktiskt är jullov och den här gången är det sista gången. Eller sista gången vi har ett riktigt jullov på ett bra tag, mina visioner är att jag ska läsa på universitetet någon gång i framtiden och då får man åter igen belönas med både jullov och sommarlov.


 

Kvällen firades med förfest det ytterst suspekta och läskiga stället Orienten, jag är inte allt för pepp på återbesök där efter deras hysteriska musik och latiobrats. Resten av kvällen tillbringades på Saturn som led av fenomenet att det var lite för lite folk där. Jag gillar Saturn men då ska det vaar folk, fullsatt på dansgolvet och alla mina favoritlåtar på playlisten precis som det var under deras The strokes kväll jag propagerar för fler kvällar i den andan på Saturn. Hur som helst, trots det stundtals glesa dansgolvet så är det ju bara en gång om året man firar att man har fått jullov vilket drev mig till att dansa vidare. Jag fick även återse den berömda Ankan. En natt i juni vaknade jag upp i mitt tält på Hultsfredsfestivalen och i mitt tält befann sig nu tre personer istället för två samt någon form av trädgårdsprydnad i form av en anka och nu kvällen till ära var åter igen Ankan tillbaka i mitt synfält. Vid ett närmare samtal med Ankans ägare fick jag även reda på att Ankan har hunnit uppleva både Hultsfredfestivalen, Arvikafestivalen, Göteborgskalaset, en campingtur i Trollhättan och en hel del mer han skickar även vykort till sina forna vårdnadshavare som bor någonstans i Hultsfreds mörka skogar…


anka
Ankan i tomtemössa, han fick en hel del uppmärksamhet på dansgolvet här blir han förförd av Sofia och Lenas heta moves.


Kvällen före Julafton firas med maraton av tv serier samt chips och dipp.  Kvällen före julafton är för övrigt den kväll på året då man får äta precis vad man vill, det är fritt fram att kombinera choklad, skinka, clementiner, chips, kaffe, glögg, knäckebröd eller vad helst som önskas.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha, kul att få höra bakgrundshistorien om ankan. Jag vill minnas att jag dansade med ankan någon gång under kvällen i alla fall.

God Jul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback