RADICAL FACE - GHOST

Radical face är egentligen ett alterego namn för Ben Cooper som är ena halvan av Electric president. Electric president gav ut ett album år 2006 samt ett i år, de fick även med någon låt i tvserien OC och fick på så vis ett litet uppswing även om de aldrig fick samma hype som Death cab for cutie fick genom serien. För min egen del uppskattade jag Electric presidents album med samma namn som bandet gav mig betydligt fler rysningar än vad Death cab for cutie någonsin har gjort även om jag är ett fan även av deras musik. För er som missade Elactric president i OC svängen rekommenderar jag att man tar del av deras gnälliga, lätt elektroniska popmusik nu genast. Men om vi ska återgå till Ben Cooper och Radical face så finner jag inget annat ord för musiken än ren och skär kärlek, musiken är både vemodig och drömmande i precis rätta doser samtidigt som Ben röst låter uppgiven på precis rätt sätt. Drömska toner, pianokling och överväldigande popmusik precis så som jag vill ha den! Sedan måste man givetvis ge ett plus till det snygga cdomslaget.

DET ÄR SÅ ATT MAN VILL UT OCH RESA

Idag sprang jag på den här fina resväskan inne på Emmaus. Står SAS på den så jag misstänker att den kan ha tillhört någon kitchig flygvärdinna som har rest jorden runt med den som sitt handbagage. Bara jag tittar på den blir jag sugen att åka på någon lagom lång helgutflykt eller en weekend resa till ja låt oss säga Paris kanske. Jag ser fram emot många framtida resemoments med min väska men fram tills min nästa resa får den stå i min hall och se stilig ut.

Utsidan

Insidan

FISK, FÅGEL ELLER MITT I MELLAN.

Idag har jag pimpat mitt badrum lite. Hittade fina fåglar på Lagerhouse som man kunde sätta på kakel, glas och likande, de går dessutom att ta bort och flytta på om man skulle tröttna på dem.

EMILYS ENKLA ÄPPLEKAKA

En dag fick jag bestämt för mig att baka lite kakor, receptet som jag använde var följande:
200g smält smör
6 dl socker
6 dl vetemjöl
4 ägg
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
Lagom många skivade äpplen som jag la i kanel och socker. Man kan även använda sig av t.ex frysta hallon, jordgubbar, blåbär eller vad man nu gillar för frukter och bär.

Så gör man:
Sätt ugnen på 175 grader
Smält smör, blanda i alla torra ingredienserna. Håll ut på ett bakplåtspapper som du har lagt i en långpanna. Strö över äpplena. Grädda i ca 30 min. Färdigt.

Från detta till...

Till detta...

Och sedan till detta...

För att slutligen se ut såhär!

DET ÄR DET NYA

Jag ska nu göra ett nytt försök med min blogg efter nästan ett års frånvaro. För er som undrar över hur min resa var kan man hitta intressanta reseskildringar av denna under http://moskau.blogg.se/ där min vän Emilia skriver om våra eskapader över kontinenten Asien. Här följer ett par bilder från resan vill man se fler rekommenderar jag följande länk http://www.facebook.com/album.php?aid=23576&id=564766918 där kan man sedan leta sig fram mellan min album.

Vi började i Moskva

Mycket vacker stad,

Snygga tunnelbanestationer hade de också.

Sen åkte vi transibiriskajärnvägen i en vecka. Då åt jag mycket pulvermos och drack vin ur tetrapack.

Tåget vi åkte med,

Den Ryskathundran.

Jag var nöjd med att få rida uppe i bergen i Mongoliet.

Kameler fanns där också.

Mongoliets natur slår det mesta.

Sen åkte vi tåg i två dar till tills vi kom till Kina och Bejing.

Vi såg den Kinesiska muren.

Och vi klättrade på den.

Sen flög vi till bangkoks hektiska storstadsliv.

Men begav oss snart där på ut i den Thailändska övärlden.

Vi bodde i hyddor.

och åt frukost på de vackra stränderna.

Åkte longtail båt.

Sen blev det bussresa till Malysia, Kuala Lumpur. Här ser vi Petronas twin towers.

Där fanns det gigantiska köpcentrum.

Och sushi på rullband.

Vi åkte därefter tillbaka till Kho phang yang i en vecka för att ta det lugnt.

Därefter tillbak till Bangkok för shopping och sedan tillbaka hem till Svedala.