VÅRTECKEN

HÅR

Här är fotobeviset på att jag i mars månad kunde ha uppsatt hår, senast jag kunde ha håret i tofs eller uppsatt var jag femton år. Men som vanligt tröttnade jag på att ha långt hår och gick till Roger i veckan för att kapa av det. Nu är det jämt och fint. Men jag har faktiskt planer på att låta det växa ner en bit, kanske en decimeter eller så. Jag tänker att det skulle vara skönt att kunna sätta upp håret då och då när man är trött på det samt att det troligtvis skulle minska min konsumtion av hårspray en hel del..

Tillbaka till den gamla hederliga bob/pagen.

INDIEN

Under två veckor i Indien hann vi med en hel del men då var vi bara på den västra kusten och det finns givetvis så otroligt mycket mer att se. Två månader eller mer skulle troligtvis behövas för att skapa sig en rättvis bild av Indien. Vår rutt under resan var följande, vi landade i Mumbai, sov där en natt för att sedan ta flyget ner till Goa där vi mötte upp Henrik, Sara och Klara på stranden Palolem. Efter några dagar på stranden tog vi natttåget till Kozhikode som fungerade som mellanlandning för oss i resan mot bergsbyn Ooty. Efter ca ett dygn i Kozhikode satte vi oss på tåget igen och åkte till Coimbator därifrån tog vi taxi till Mettupalayam där vi först fick höra att tåget till Ooty var inställt men efter att ha frågat ett x antal Indier och grävt lite djupare i frågan visade det sig att järnvägen regnat sönder men att det gick att ta taxi halva vägen och hoppa på tåget längre upp. Tågresan vill Ooty var galet vacker och den guidade turen i Ooty bland vattenfall och apor var även den väldigt vacker. Efter Ooty fortsatte vi med tåg till Cochin som vi hade som utgångspunkt för lite utflykter i form av backwaters och elefanttvättning. Resan avslutades med att vi tog flyget tillbaka till Mumbai och satte oss sedan på flyget tillbaka till Sverige.

Kingfisher riktigt god öl.

Vi bodde i en hydda i Palolem.

Palolem

Tittar man noga kan man urskilja en delfin.

Vi vandrade in i djungel där vi hittade ett trähus att klättra upp i.

Ofärdig cashewnöt.

Jag lånade Saras shorts för en dag och blev Indian Emily

En tidigt morgon åkte vi på fisketur.

Olle fick napp.

Kossor fanns det gott om.

Sen lämnade vi stranden i palolem och åkte natttåg till Kozhikode.

Kozhikode

En kväll hade vi lite tråkigt så vi körde hemmaspa på hotellrummet.

Alla blev så snygga.

Ånglok mot Ooty.

Bias var nöjd med att åka tåg.

Teplantage

Alibababyxorna användes flitigt under vår Indien vistelse, delvis för att de var så sköna delvis för att vi försökte dölja knän och axlar för att bli lite mindre uttittade. Sen kom vi fram till attd et inte spelade någon roll vad vi hade på oss vi blev utstirrade ändå.

Indisk frukost med risbullar och olika såser.

Vi åkte båt på Backwaters en dag.

Åt lunch på bananblad.

Vi åkte till en flod utanför Kochin där man fick hjälpa till att tvätta elefanter.

SNART

Just nu är jag lite upptagen med att gå utbildningar på Liseberg, packa upp godis och göra skyltningar med kaninöron. Men snart kommer en sammanfattning med bilder från Indie resan. Tillsvidare kan man titta på när jag klappar en elefant.