DET SNURRAR I MIN SKALLE

Efter att ha ätit upp mig hemma hos mamma och pappa begav jag mig hemåt för att göra mig redo inför Juldagskvällens utgång. Förfesten skulle hålla hemma hos mig vilket fick mig att plocka fram min husliga sida för att städa och stå i jag tände alla mina ljuslyktor och värma glögg allt för att få in gemytlig julstämning. Jag kom även fram till att Idas guldklänning behövde uppleva Svanen tillsammans med mig innan den beger sig till Idas garderob och såg här såg vi ut tillsammans:


image75

Mina charmerande vänner anlände och vi intog glögg och vin för att sedan bestämma oss för att vara vuxna och bege oss mot jazzhuset före dess att någon kö bildades lite medelålderstänkande över det där men okej det är trots allt inte roligt att stå i kö när det ösregnar ute. Väl på Svanen bjöds det på dans hela kvällen då Emilia min ständiga kumpan på dansgolvet åter igen hade tagit sitt förnuft till fånga och besökte Svanen denna kväll. Mina mindre trevliga upplevelser var att jag blev trampad på fötterna vilket har gett mig otaliga blåmärken och ömmande fötter vars ömmande faktiskt inte berodde på de nya lack pumpsen utan andra personers klumpighet. Jag kunde även konstatera att dumhet bland blonda killar tycks vara ett genetiskt arv. Blonda killar har helt enkelt inget bakom pannbenet och där med nog sagt om den saken! Kvällen avslutades med en spårvagnsfärd hemåt tillsammans med Rebecca och Elsa som var hemskt stolta över att de lyckats hålla sig i skinnet och inte bedragit sina män det minsta under kvällen vi kom dock fram till att klappande i bakar kunde ske av misstag och att detta inte räknades till skalan av otrohet.

 

image76

Anna

image77

Angelica led av feber och hosta och fick därför avstå från Svanen men hon var ack så charmerande när hon borstade håret i min hall.

image78

Rebecca hade en skadad hand efter att ha försökt springa till 3an spårvegn i ett tillstånd som kanske inte var helt nyktert anar jag. Men hon kände trots smärtan i handen peppen inför kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback