JUL

Och så var julafton avklarad även detta år. Efter att ha sålt slut på så gott som alla tomtar och hängen i Lisas presentbod på Liseberg begav jag mig mot mig hem till mamma och pappa för att inta föda och andra nödvändigheter så som choklad. På något vis har jag lyckats lura till mig fyra chokladaskar i år vilket gör att mitt chokladbehov för det kommande halvåret är säkrat. Jag fick även sova på den hemskt obekväma soffan men vad gjorde det när man fick vakna upp till Mer Jul med Adolfsson och Falck och äta hemmagjord risgrynsgröt? Julaftonens eftermiddag och kväll spenderades hemma hos min moster plus hennes man och barn som med andra ord är mina kusiner. Enligt min åsikt är julbord en väldigt överskattad tradition men jag lyckades få i mig lite potatis, lax och ett par köttbullar. Köttbullar som i sin tur gav mig ångest över att jag hade ätit kött och jag ville mest gå och spy upp dem men ja gjort är gjort och i min mage befann dem sig nu även om jag nästan kunde höra hur de nöffade runt där nere. Nej min köttkonsumtion är tämligen fylld för ett bra tag framöver nu. Efter många och men dök även tomten upp och gav mig fina klappar i form av lack pumps, handskar, rött siden nattlinne (!?), vinglas, lite kläder, smörgåsgrill, sjukt snyggt tidningsställ och ljuslyktor. Jag fick även Stora dejtningboken av min mamma jag undrade om jag skulle se det som en pik, hon tyckte att jag skulle se det som en rolig grej, så jag antar att det är jag och Stora dejtingbokens alla knep som gäller nu när flertalet av mina vänner har skaffat sig trevliga män. Sedan fick jag även en del cash som jag har tänkt använda till att A) vaccinera mig B) köpa kläder för.

 

Här följer lite bilder från hur ett julfirande hos familjen Lindberg kan se ut.


       40629-70
       Lite för många julklappar?

      40629-71
     Leo

     40629-74
    Frille, Leo och Helena. Alias min storasysters kille, min systserson och min storasyster.

    40629-72
    Den traditionsenliga tomten med den hystersikt fula tomemasken plus min yngsta kusin.

    40629-73
    Ja julfirande helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: helena

ha ha hjälp jag ser tjock, rädd och ihoptryckt ut.. Värsta kortet jag sett på mig men Leo var ju söt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback