OH, OH, SUGAR SPELL IT OUT

Veckan har varit lång, har jobbat fyra dagar på dagis och två på Liseberg samt förtärat en hel del vin och emellan samt dansat tills mina fötter blödde. Nog för attd et har varit snälla kids på dagiset där jag har varit i veckan, jag fick sjunga imsevimse spindel samt bä bä vita lamm men dem, det visade sig dock att det fanns en ny version av bä bä vita lamm som innehöll yeah och helt enkelt kallades för bä bä vita lamm men yeah, det gick till så att barnen höjde näven i luften och sa yeah efter "Och söndagsrock åt far, yeah! Och söndagskjol åt mor, yeah och två par strumpor åt lille, lillebror, yeah, yeah, yeah!" jag vill tillägga att denna visa var det bästa kidens visste och att den sjöngs flitigt varje dag. För att fira att mina pass på dagiset var slut blev det enligt traditionerna ännu en torsdagskväll på Svanen. I vanlig ordning inledde vi hemma hos mig kvällen till ära Youtubade vi France Gall och analyserade hennes miner i uppträdandet från Eurovision song Contest från 1965 samt enades om att vi inte hade bangat en natt med henne hur hetero vi än må vara. Sedan begav vi oss mot jazzhuset och där väntade ja det som brukar vänta på jazzhuset det vill säga, öl, dryga band som inte brukar vara allt för bra, pophits från 90 talet och en massa mer och mindre trevliga bekantskaper. Jag har ju en tendens att bli omåttligt pepp på sång och dans när jag yttrar mig i Gbgs klubbliv och ja denna kvällen var inget undantag men å andra sidan visst har det sin charm att skråla med i "Cant´t stand me now" och "Common pepole" bara för att det är så kliché men samtidigt så jävla bra.

 

Lördagen bjöd även den på festligheter i from av inflyttningfest i Tynnered stället där alla tycka bo nu för tiden. Det är i Tynnered det händer helt enkel. Vi begav oss mot Elisabeths fina lägenhet där vi drack bål och sjöng Sing star. Jag har tidigare varit något skeptiskt mot sing stars framväxt i samhället men efter att ha testet var jag fast. En flaska vins enare sjöng jag och Ida "Always on my mind" för fullt och ja jag var hyfsat full så med andra ord var pet shop boys åter igen det bästa som hände 90 talet och "Always on my mind" var den bästa låten genom tiderna. Kvällen fortsatte sedan med att besök på Klubb populär där jag fick höra ?Always on my mind ? igen så jag fullkomligt nöjd och tillfreds med tillvaron. Gott om folk och jag, Ida och Emmy höll partytrumpeten högt. Somnade tryggt i min säng och när jag vaknade trodde jag att ett mirakel hade inträffat, jag var inte bakfull! Jag mådde utmärkt, kokade en kopp te och begav mig sedan mot jobbet där jag var ytterst trevlig mot Stockholmare hela dagen och sålde många glittrande hängen. Dagen avslutades med att besök på Stage där jag intog en ytterst trevlig nachotallrik och pratade skit med andra Lisebergare resten av kvällen.


40629-50

Bättre brudar får man leta efter.

40629-51

Värdinnan till inflyttningsfesten Elisabeth

40629-52

För att Sing star gör dig lycklig.

40629-53

För att mjuka grodor gör dig lycklig!

40629-54

För att mjuka grodor gör mig lycklig!

40629-55

Madonna hits i Sing star kan helt enkelt bara vara roligt.

Dessvärre anar jag att jag har drabbats av halsfluss eller liknande, min hals gör ont, ont, och jag försöker döva smärtan genom att dricka kopp efter kopp med te som åtminstone hjälper för stunden. Troligtvis kommer de ringa mig om ca sex timmar för att fråga om jag kan ta hand om lite kids men om jag mår som jag mår just nu så lutar det mer åt en dag hemma i sängen med tekannan nedanför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback