DON'T GET YOURSELF INVOLVED

Sörjer att det inte blev någon utgång i helgen men mitt schema var verkligen inte lämpat för varken alkoholintag eller dans. Gårdagen ägnades åt att sälja juldekorationer blev dock inte så mycket tid i kassan för min del istället ägnade jag mig åt oerhört terapeutiskt arbete i form av att packa upp blinkande snögubbar samt att gå lös med prismärkaren. Idag gick jag upp kl 06.30 på trots det faktum att det var söndag, när jag steg på vagnen för att ta mig till jobbet var den helt tom, jag såg inte en människa på hela vägen till Brunnsparken är det då man vet att man har udda arbetstider? I Brunnsparken sprang jag på Martin som också var på väg mot den stora nöjesparken för ett arbetspass, vi köpte kaffe och sedan var vi redo att gå på "hängväggen" denna vägg är ett ständigt återkommande problem i vårt arbete. Väggen består av mänger och åter mänger av de verse olika julgransdekorationer i olika prisklasser. Tanken är att väggen alltid ska vara överfull med alla glittrande dekorationer du kan tänka dig, allt från grodor i ballerina kjolar till dalahästar med glitter på. Problemet är bara att saker och ting säljer slut ganska fort och om t.ex. den sjungande nunna med glitter på för 29 kr tar slut så blir det till att hitta något i liknande färgnyans och samma prisklass och hänga upp där istället. Med andra ord är det ett pusslande utan dess like. Men nu ska vi inte vara såna det var en trevlig söndag med saftdrickande och uppackande samt diskussioner om Lisebergs nya satsning som ska öppna nästa år det vill säga "Evert Taubes värld" detta projekt har kostat åtskilliga miljoner men det går inte att få in pengar på det och man räknar med att det kan betala sig själv om ca 300 år, okej visst jag är för att man ska bevara Svensk kultur till eftervärlden and so on men 105 miljoner på Evert Taube? Finns det ingen annan vi vill lyfta fram? Eller för att citera Martin "jag antar att han en gång i tiden är vad Britney är idag och ja om 50 år hade vi väl gärna velat ha ett Britney museum, eller hur? "

40629-49
"Svarta hörnan" som den här sektionen så fint heter på kassan.

40629-48
"Hängväggen"

Eftermiddagen spenderades hemma hos mina päron där jag intog mat och somnade sedan i vanlig ordning på soffan. Lyckades dessutom med bedriften att klämma huvudet i bildörren när jag skulle få skjuts hem. Mitt huvud hamnade på något mystiskt vis mellan bildörren och bilen vilket har resulterat i kraftig huvudvärk och en enorm bula. Eftersom mina fysiska skador nu är så stora finns det bara en sak att göra ikväll och det kallas för tv serier maraton, Weeds, Dexter och Gossip girl samt chokladätande och tedrickande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback