HISSING FAUNA, ARE YOU THE DESTROYER

image37
Of Montreal

Är fortfarande fascinerad över hur fruktansvärt bra Hissing fauna, are you the destroey med Of Montreal är. Jag är inne i ett övervägande om jag vågar kalla den för år 2007 bästa album. Måste säga att musikåret 2007 har varit lite av en besvikelse, jag var på helspänn inför nya album av så väl modest mouse som, The Shins och Clap your hands says yeah och visst albumen var väl bra, eller ja snare helt okej men ja det var helt enkelt inte lika bra som de tidigare utkomna albumen. Om jag ska summera det hela så skulle jag vilja påstå att Jens Lekman är den artist som aldrig tycks svika då han åter igen levererar ett så gott som fulländat album som bara växer och växer för varje lyssning men för övrigt har jag svårt att komma på fler uppseendeväckande album på rak arm. Men om vi åter ska se till Of Montreal så förstår jag inte hur jag har kunnat missa detta fantastiska band så länge, varför har ingen tipsat mig? Efter att ha lyssnat igenom hela deras diskografi tycker jag nog finna en lite större förkärlek för deras lite mer elektroniska spår och senare alster men ja eftersom det handlar om Of Montreal så är allt mer eller mindre bra. På Hissing fauna, are you the final destroyer möter vi ett genomtänkt kaos av musik som får mitt hjärta att höja pulsen till max och mina öron att gotta sig i vällust. Musiken låter som en blandning av Scissor sisters och Magnetic fields som har fått i sig en hel del speed och ja resultatet är jag mer än tacksam för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback