MER JUL

Efter att ja jobbat på Jul på Liseberg sen den 14 November var jag något trött på julstämning när Julafton kom. Jag inspekterade de tomtar som fanns hemma hos mamma och pappa och började värdesätta dem, "ja mend en här hade vi lätt kunnat sälja för 89 kr!"  kände att det var dags att koppla bort jobbet före dess att jag ska packa ner alla tomtar vi inte sålde så jag tog mig lite glögg och försökte förtränga tomtarna. Annars var det en mycket stillsam julafton i år, bara jag, mamma och pappa. Vi tog en runda över till Majorna där jag fick agera tomte för min systerdotter. Jag försökte förställa rösten och prata om mina renar som stod på parkeringen vet dock inte riktigt om hon gick på det hela eller ej. Annars fick jag trevliga julklappar i år så som pengar, biljett till Morrissey, köksknivar, kakfat, lakan, en väska och lite annat smått och gott. Känner att det är galet mycket vuxenpoäng på mina julklappar i år! Jag önskade mig självmant köksknivar i julklapp efter att ha insett att mina tre knivar från IKEA för 15 kr inte ens klarade av att skära bröd.

Här följer lite bilder från årets julfirande:


Årets gran.


Regnit och grått var det ute denna uulafton, i bakgrunden snyggar man Tuves snygag parkering.


Jag hittade den underbara barnbok att titta i.


"Han är dansmusik från London".  Fina bilder hade den också.


Mamma och jag.


Mina päron.


Jag före det att jag gick med på att vara tomte.


God jul på er!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha ha vad fin du var när du tomtade för Simone. Hon hörde dock att det var du men hon var säker ändå väldigt glad åt att tomten kom.

2008-12-25 @ 17:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback