TILLBAKABLICKAR

Nu närmar vi oss årets slut med stora steg och det har blivit dags att se tillbaka på året som gott för att vad som uträttades och inte uträttades. Med andra ord är det dags för den generaliserade sammanfattningen där man får lyfta fram sina favorit moments av året.

Så var mitt år 2008:

Januari

Jag och Martin var och kollade på Justice på Trädgårn det riktigt bra.




I Januari var jag nästan dödssjuk och hostade hela tiden. Det var utekvällar och en avskedsfest för Simon i Borås. När jag inte jobbade på förskola, skola eller var ute och snurrade så lagade Olle grymma pannkakor till mig.

Februari



Jag, Emilia och Marléne bagev oss till Stockholm för att våldgästa Elsas lägenhet och se The Cure.


Grå vinterdag i Stockholm


Efter Stockholm lämnade jag och Emilia landet och tog flyget till Ryssland och Moskva. I Moskva var det ganska så kallt och alla hade pälsmössa. Ingen kunde engelska vi höll på att bli utkastade från vårt hotell då de inte förstod att vi hade betalat rummet i förväg men annars var Moskva en fantastisk vacker stad.


Efter några dagars vistelse i Moskva steg vi på transsibiriska järnvägen och åkte tåg i sex dygn.


Stopp från tåget i Mongoliet, Ulan Bator där vi stannade ett par dagar. Det var ca 20 minusgrader utomhus och jag såg ut som en sumobrottare när vi besökte en nationalpark i Mongoliet och red på små mongoliska hästar.

Mars



I Mars anlände jag och Emilia till KIna. Där hann jag klättra på Kinesiska muren, se den förbjudna staden, sommarpalatsen, stifta bekentskap med kineser, äta peking anka och lite till.




Längre fram i Mars lämnade jag och Emilia kylan bakom oss till fördel för värmen i Thailand. Där bodde vi i hyddor eftersom vi var för snåla för att bo i rum med ac och riktiga väggar.


Mars bjöd på sol, bad, snorkling, god mat, strandfester m.m.

April


Jag framför Petronas twin towers.
När jag och Emilia hade tröttnat på sol och bad begav vi oss till Kulala Lumpur i Malysia. Där tillbringade vi vår första natt med att sova på ett bord i en reception på ett hostell efetrsom det inte fanns några lediga rum när vi anlände kl tre på natten.


Kula Lumpur by night, jag gillade verkligen den staden. Organiserat, bra kollektiv trafik, utmärkt shopping och trevliga människor. Efter Kuala Lumpur blev det mer sol och bad i Thailand före dess att resan avslutades med shopping i bangkok och sedan flyget hem till Sverige igen.


I slutet av April började jag åter igen att arbeta på Liseberg där jag sedan kom att tillbringa större delen av min tid från april till Oktober.

Maj

I maj hälsade jag på Rebecca och Sara som befann sig i Berlin.


Berlins utbud av snygga vintageklänningar var outstanding.

Juni
Juni var en ganska lugn månad för min del. Det var ganska trevligt väder om jag minns rätt jag och Olle var i mina föräldrars sommarstuga, jag var nere i åsa i Rebeccas mammas hus där vi hade en matorige i två dar där vi lagade massa god mat, drack vin och spelade sällskapsspel. Jag var även på midsommar maskerad med mina kollegor.


Olle grillar


Saffranspasta med grönsaker en av många rätter vi åt under vistelsen i Åsa.


Midsommarmaskerad, jag var katt

Juli
När jag var ledig från Lisberg så åkte jag ut till Saltholmen för att bada, vid två tillfällen lyckades även jag och Olle tajma in vår ledighet och åkte ner till Varberg.


Jag vid havet i Varberg


Under år 2008 hann jag och Olle bli tillsammans för andra gången efter ett nästa års långt uppbrott vi hann även att göra slut, bli tillsammans igen för att sedan göra slut vilket är ett slut som troligtvis kommer att bestå. Men i julimånad var vi kärleksfulla som få!

Augusti

I augusti var det dags för Way out west


Jag såg The Flaming lips, Broder Daniel, Fleet foxes, Okkervile river och massa andra bra band.


Liseberg stod för ett antal fester bland annat en med temat "ursäkta jag har kommit fel, jag var på väg till...". Bilden är från den kvällen.

September
I september började jag läsa en grundkurs i genusvetenskap vid göteborgs universitet detta har jag dock inga bilder på eftersom det nog är ganska trist att kolla på bilder av kursböcker. Min septembermånad bestod av skola och jobb. På helgen kombinerade jag jobb med utgång. Klubbhösten kom igång och bjöd på besök på Svanen, Skoldisco, Populär, Ny klubb mfl.


Jag på Svanens dansgolv.


Håkan Hellström spelade på Liseberg.

Oktober
Oktober bestod av ungefär samma saker som september månad. Dock mindre jobb.


Nästa hela Goa grejer /maxximums gänget hemma i mitt kök. Det var grymt roligt att jobba mer er!


Här har vi precis dragit igen dörrarna för sommarsäsongen 2008.


Finalfest på Liseberg här ser vi så gott som hela shoppingavdelingen.


I Oktober var jag även med på en härlig ridtur på Nordsvenskar.

November
I November återvände jag åter igen till Liseberg den här gången för julsäsongen. Skolan fortsatte och jag lyckdes dra hem mitt första vg från universitetet, hoppas på fler!


Tillbaka på Liseberg den här gången på Tomteboa.


Under hösten bytte jag även hårfärg och blev rödhårig. Bilden är på mig och Martin från en förfest före Svanen och precis som under hösten 2007 blev det ett antal besök på Svanen även denna höst.

December
December månad tillbringades med fem miljoner juleljus på Liseberg samt i skolan. Vad som mer hände i December månad hittar ni i blogginläggen här nedan då jag hänvisar till dem annars kommer jag bara att upprepa mig.


Det mina vänner var mitt år 2008 ett riktigt bra år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback