SJUKDOM

image98

 

Det är januari, det är grått, det regnar och det är 11 dagar kvar tills jag lämnar stan. För tillfället lider jag av min återkommande sjukdom det vill säga astmatiskhosta och förkylning. Jag har hittills inte lyckats lista ut om det är förkylningen som ger mig hostan eller om det helt enkelt är den fuktiga luften i den här stan. Igår besökte jag herr doktor och fick recept på två olika inhalatorer, slemlösande brustabletter med hallonsmak, hostmedicin som innehåller morfin och som gör att man inte får köra bil, nu har jag ju inget körkort så det lär inte bli något problem men ja det säger väl något om styrkan på den, jag fick även lösa ut en smarrig kur penicillin. Efter att ha intagit alla dessa preparat verkar min kropp vara på bättringsväg vilket gör att jag kommer våga mig till Trädgårn i morgon för att åtnjuta en konsert av Justice!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback