GRÖNSAKSSOPPA



Jag har kommit på lösningen för alla oss som är panka och hungriga eller som är hunriga men inte vill spendera cash på dyr mat, lösningen heter grönsakssoppa. Rätten i fråga har en mängd fördelar så som att den är billig, den är enkel att laga och den är god. Man kan exempelvis tillaga den såhär:

Potatis
Morötter
Kålrot
En gul lök
Buljongtärningar

Föredrar man andra grönsaker så som ärtor, brocolli eller liknande kan man givetvis addera dessa och ogillar man någon av ovanstående grönsaker kan man givetvis plocka bort dessa.

Tillagning:
Med fördel så skalar man rotfrukterna innan man kokar dem, Sedan skivar man dem eller tärnar dem i bitar vars storlek som faller än i smaken sedan är det bara att köra ner alla grönsaker i en kastrull hälla vatten över dem och sedan låta det koka upp för att slutligen tillsätta buljongtärningarna, jag brukar köra på motto ju fler buljongtärningar desto mer smak, desto bättre men man kan även följa anvisningarna på förpackningen. Låt det hela koka en stund ca 20 min, provsmaka så att alla grönsakerna är färdig kokta sedan är det bara att börja äta. Tänk dock på att man kan behöva en del soppa för att bli riktigt mätt, kan vara bra att äta bröd till för att hålla sig mätt längre. Soppan klarar sig ett oar dagar i kylskåpet efter tillagning den brukar till och med bli godare efter att ha "göttat" till sig ett tag annars kan man ju även frysa in den.

En måltid som helt följer min principer billigt, enkelt och gott och som ger mer pengar över till exempelvis Svanen besök eller klänningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback