TANTMAGNET

Idag hände det igen, random tant började prata med mig på gatan. Har upptäckt ett mönster i min tillvaro under de senaste månaderna, ungefär varannan vecka är det någon tant som börjar att prata med mig. För ca två veckor sedan var det en tant på avenyn som inledde en konversation med mig när jag väntade på spårvagnen, vi hann prata om den sällsynta getsorten som finns att beskåda på Jul på Liseberg samt om hur man bakar de godaste lussekatterna, man måste givetvis addera kessella i degen! Lite före dess att denna händelse inträffade bad en tant mig att ta ut pengar till henne i en bankomat, hon såg dåligt och kunde inte slå koden själv så jag fick vänta med henne tills det var helt tomt vid bankomaten för att sedan ta ut pengar till henne. Och idag hände det igen, skulle köpa mig en välförtjänt latte på Java då en tant tar tag i min arm och vill veta vart 1ans spårvagn går. Jag förklarar vart den går vart på hon börjar samtala om den hemska trafiken i innerstan och hur svårt det är att ta sig över gatan, eftersom jag är en god medmänniska leder jag tanten över alla övergångställen och spårvagnspår tills dess att hon står tryggt och väntar på att hennes spårvagn ska anlända. Jag har nu börjat fundera kring om jag är någon form av tantmagnet? Ser jag beskedlig ut så att de vågar fråga om jag kan leda dem över gatan? Ser jag ut som att jag kan baka lussekatter? Vad är grejen?



Kommentarer
Postat av: Helena

Ha ha sjukt kul.Jag vet varför ingen jag inte känner aldrig någonsin talar till mig. Jag går fort, ser lite sur ut och tittar inte på folk. Så då slipper jag prata med människor jag hatar sånt. Leo däremot älskar det har pratar och charmar minst en tant om dagen. I går var han i sitt esse och charmade och log upp sig mot killar, tjejer utklädda till älvor och troll, ung och gamla alltså alla. Säkert 15 personer på två timmar sa: vilken glad kille, åh så söt, är han alltid så glad, vilken bra bäbbis, bäsa bäbisen jag träffat. Hm detta betyder att även jag måste svara på folks tilltal och vara trevlig. Vilket är mycket krävande för mig.

2008-11-30 @ 14:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback