TOMTAR OCH HJÄLTAR

I helgen återgick jag till att börja tillbringa mina helger på Liseberg igen. Massor av tomtar har sålts och än fler tomtar har packats upp ur sina kartonger. Lite snyftigt att det är slut med lediga helger nu nästa lediga helg blir julhelgen. Jag intalar mig att Göteborgs uteliv dör i December på grund av julstress och inhandlande av julklappar istället för öl men det kan förvisso vara ett önsketänkande. Med anledning av mitt helgarbete sätter jag nu min tillit till torsdagasnätterna och att Svanen skall skänka mig god musik och trånga dansgolv. Av någon anledning har det fallit sig så att jag näst intill alltid börjar sent på fredagar så känner du någon fågelpepp, säg till!

 Idag har jag besök min favorit frissör alla kategorier, Roger. Vad vore mitt hår utan den mannen? Insåg att jag inte hade klippt mig på över sex månader vilket förklarade varför det var så svårt att få upp volym i håret och varför min hårspray ideligen tog slut. Bilder på spektaklet kommer snart.

 Igår upptäckte jag något spännande på youtube nämligen att Magnetic fields har gjort en cover på David Bowies Heros. Jag kan dock inte bestämma mig för om jag tycker att Steven Merrit gör den på ett lysande vis och att han mörka stämma ger nytt liv åt låten eller om det är så att Stevens version är något lam och tråkig. Kanske är det så att egentligen bara är min förtjusningen över Merrits röst som gör att jag tycker att den är bra. Vad som är roligt är att man hör det klassiska brusande Magnetic fields soundet i bakgrunden hela tiden. Lyssna själva och döm. http://www.youtube.com/watch?v=PQIBTDwNapw

Här kommer lite bilder från Jul på Liseberg.


Här ska jag tillbringa mycket tid i December.


Vi ser galet käcka ut i våra arbetskläder.


Det finns en tomte för alla!


Om det inte kommer någon snö före jul kan man komma och titta på låtsas snö gjord av återvunnet papper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback