RADICAL FACE - GHOST

 

Radical face är egentligen ett alterego namn för Ben Cooper som är ena halvan av Electric president. Electric president gav ut ett album år 2006 samt ett i år, de fick även med någon låt i tvserien OC och fick på så vis ett litet uppswing även om de aldrig fick samma hype som Death cab for cutie fick genom serien. För min egen del uppskattade jag Electric presidents album med samma namn som bandet gav mig betydligt fler rysningar än vad Death cab for cutie någonsin har gjort även om jag är ett fan även av deras musik. För er som missade Elactric president i OC svängen rekommenderar jag att man tar del av deras gnälliga, lätt elektroniska popmusik nu genast. Men om vi ska återgå till Ben Cooper och Radical face så finner jag inget annat ord för musiken än ren och skär kärlek, musiken är både vemodig och drömmande i precis rätta doser samtidigt som Ben röst låter uppgiven på precis rätt sätt. Drömska toner, pianokling och överväldigande popmusik precis så som jag vill ha den! Sedan måste man givetvis ge ett plus till det snygga cdomslaget.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas du får en finfin torsdag :)

Postat av: Sofi

underbar bild! :)

2008-10-30 @ 14:06:52
URL: http://sofianderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback