ALWAYS ON MY MIND X2

En av mina absoluta favoritlåtar är Always on my mind i Pet shop boys discoversion. Det är något med den låten som gör att man vill börja sjunga i falsett och dansa. Det finns få saker som gör mig så glad som när de börjar spela Always on my mind på ett fyllt dansgolv. När jag tänker efter är få saker som gör mig så glad som Always on my mind.

 

Så för ett tag sen började jag lyssna på en annan låt med titeln Always on my mind där det Joel Alme som sjunger och numera är helt såld på två Always on my mind. Joel Almes version har inte många likheter med Pet shop boys förutom att han sjunger ”Your were always on my mind” i refrängen annars är låten en mer stillsam historia där herr Almes förträffliga röst ger en gåshud på armarna.

 

Här kan man lyssna på båda låtarna:


Joel Alme - Always on my mind

 

 


Pet shop boys - Always on my mind

Kommentarer
Postat av: Marita Lindberg

Har lyssnat på båda var och en bra på sitt sätt.

2009-12-04 @ 23:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback