ROCK ´N´ ROLL BAND FOR YOU

I lördags hade jaglite förfest hemma hos mig och min samling med 70 tals glasögonbågar kom åter igen väl till pass. För er som missade storyn kring glasögonbågarna så kommer de från den förskola där min moder arbetar, en förälder till ett av barnen arbetar som optiker och kunde därför skaka fram festliga bågar till kidsen att leka med. Att min moder sedan valde att ge bågarna till mig istället är bara en parantes. Efter förfesten hamnade jag på skoldisco där jag fick chans att dansa tryckare och sjunga med i soundtracket till Flashdance med andra ord, det är här ni kan läsa in att jag var nöjd med tillvaron. Efter mina äventyr på skoldisco hamnade jag i Masthugget på studentpubb där försökte jag lära mig westsidetecknet vilket var dömt att misslyckas då jag snabbt insåg att mitt långfinger och ringfinger helt enkelt inte han krokas samman.  Efter att ha upplevt lite av den kränkande realiteten i form av insikt i att jag helt enkelt inte kan bli en gangster så bar det av hemåt och mina upplevde lite av helvetets kval då de gick i alla masthuggets trappor.

 

Söndags spenderas i Lindomme där det hölls ett födelsedags / pyjamas party. Pizza, läsk, kakor samt filmmarathon med Clueless, Pans labyrint och Ronja rövardotter med andra ord var jag fullkommligt tillfreds även med söndagen.

 

Här följer lite bilder från kvällen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback