TANT EVA

Förra veckan var jag och vikarierade i en skola där jag mötte Tant Eva. Tant Eva började med att säga att hon ville bli kallad för just Tant Eva. Tant Eva skulle egentligen ha gått i pension för ett tag sedan men hade på något vis dröjt sig kvar i skolans värld och var nu inkallad för att läsa sagor för 6 åringar lite då och då. Dagen till ära bestod 6 åringarnas lärarkår av Tant Eva, mig och en till vikare som även hon var 20 + tjej som vikarierade på skolor i väntan på bättre tider och sin utlandsresa.  Tant Eva var mycket fascinerad över mina kläder och mitt hår vilket hon hade en lång utläggning om när vi passade kidsen ute på gården.

 

Tant Eva -  ”Du har så fräckt hår! Och så fräcka skor! Ja du är liksom fräck! Ungdomar nu för tiden ni har så mycket roliga kläder. Titta på oss som jobbar här, se så tråkiga vi ser ut, vi bara går runt här i svarta och gråa kläder dagarna i enda. Men ni ungdomar, det finns hopp för er! Ni måste fortsätta med det här, fortsätta att klä er propert, ni får inte sluta med det! Du förstår det är så roligt när ni ungdomar kommer hit och muntrar upp stämningen. ”

 

Tant Eva var helt klart en dam i min smak, även om hon var något förvirrad och hela tiden glömde av vilken tid vi skulle ringa in kidsen till nästa lektion men det hör ju inte hit.


Kommentarer
Postat av: Helle H

Ha ha ja jag har ju träffa Tant Eva hela förra året då hon var extra i Simones klass. Hon är snäll och pratsam, men jag pratar naturligtvis inte med folk jag inte känner....... Simone tycker hon är förvirrad och lite tjatig men snäll.

Postat av: Emily

Hon är mycket förvirrad men mycket charmig så det väger upp, när jag blir gammal ska jag bli som tant Eva.

2009-02-07 @ 14:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback