LONDON DAG 5

Då gårdagens besök på KOKO gjort oss alla något sega tog det sin tid att komma upp ur sängen och in mot stan. Susanne bestämde sig för att kurera sin förkylning medan jag och Johanna utforskade Notting Hill. Notting Hill bjöd på pastellfärgade hus som var som hämtade från någon saga, Notting Hill bjöd även på mycket goda beagles och kaffe vilket var precis vad vi behövde för att återhämta oss. Tillbaka på hostellet var det bara att hoppa in i duschen och leta fram en ny uppsättning med partykläder för att sedan ladda för ännu en kväll i Londons uteliv. Jag lyckades inte ta några bilder från kvällen men vi hann med att träffa en britt som skulle visa oss vägen till en klubb, väl framme tyckte han dock att vi skulle dricka öl med honom istället så det gjorde vi. Därefter anslöt sig fler britter och vi gick sedan vidare till en klubb som hölls nere i en källare där de spelade 60 tals hits blandat med Blondie och David Bowie. Bra musik och Corona öl gjorde så min kväll. Jag och Johanna hade även en lång konversation med en britt som analyserade människor utifrån deras skor. Jag hade kvällen till ära mina nya dojor även kallade för chokladskorna dessa var han mycket fascinerad över och menade på att de visade på att jag ville sjunga och dansa men inte vågade och att jag därför valde dessa skor men att jag egentligen hörde hemma i en cabaré. Hur väl hans analys stämde vet jag inte riktigt men festlig var den.

 

Vårt hostell.

 

Man skulle ju inte tacka nej till att bo här...

 

Eller i något av dessa hus.

 

 

 

Chokladskorna

 

Redo för utgång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback