LONDON DAG 8

Efter lördagen klubbande ankom vi inte till vårt hostell fören vid sex tiden på morgonen för att inta tre timmars sömn före det att vi var tvungna att packa ihop och checka ut. Susanne och Johanna hade bokat ett rum i ytterligare en vecka av ekonomiska skäl hade de bokat ett enkelrum med en säng. Eftersom jag skulle lämna London kl tre den kommande natten bokade vi ingen mer natt till mig utan bestämde att vi skulle umgås lite mer intimt den sista natten. Efter utchecking och förflyttning av vässkor begav vi oss mot Notting Hill och Portobello road och vilken gata sen! Portobello Road är näst intill evighetslång och bjuder på patsellfärgade hus och på hundratals av små butiker och matställen, känns väldigt pittoreskt och engelskt. Planen var att vi skulle gå till en omtalad marknad som hölls på söndagar på ovan nämnda gata, det visade sig dock att marknaden låg i slutet av gatan med andra ord tog det väldigt lång tid för oss att nå den. Men väl på marknaden shoppade vi loss på broscher, armband, vinylplattor och skinnjackor. Hittade ett stånd där en lagom tjock man i sina bästa år sålde antika smycken, då hans utbud var smått överväldigande tog det väldigt lång tid innan vi kunde bestämma oss för vilka smycken vi skulle ha. Tillbaka på hostellet sov jag middag en timme i vårt gamla rum som fortfarande stod till mitt förfogande efter att jag hade bondat med ”the housekeeper” som städade och fixade i huset han var medelålders och från Fillipinerna och tyckte mycket om att prata om sitt liv och om sin fru som hade lämnat honom för en amerikans kvinna. Han var mycket vänlig och lät mig stanna i rummet tills nio på kvällen efter det gick jag över till Johanna och Susanne där vi inledde ett Gossip girl maraton för att hålla oss vakan till kl tre då jag skulle bege mig av mot flygplatsen.  När jag sagt hejdå till flickorna på Viktoria station tog jag bussen ut till flygplatsen och därefter flyget tillbaka till Säve flygplats.

 

 

Gillar att husen ser ut som små lådor med glass.

 

 

Jag shoppade dessa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback