SKINS

 

Idag vill jag hylla tvserien Skins, egentligen borde denna hyllning ha kommit för länge sedan ja åtminstone år 2007 då serien först hade premiär. Skins kan vara den första serien om tonåringar som har lagt moralkakorna åt sidan. Det dricks alkohol, rökas på och liggs åt alla håll och kanter, gärna med bästa kompisars pojkvänner och tvärtom. Nu menar jag inte att serien automatiskt blir bra för att man skildrar tonåringar som festar saken är den att Skins erbjuder något mer. Det är ett uppvisande av en tämligen dekadent ungdom som tycks ha släppt alla spärrar för att se hur illa det kan gå. Det är en tillvaro långt ifrån den amerikanska bilden av den lyckliga ungdomen och den romantiska ungdomskärleken. Istället får vi se en vardag som är svår att klara av utan alkohol och antidepressiva. Seriens glädjeämnen som lyfter karaktärerna är deras gemenskap men likväl som de njuter av varandras sällskap avskyr de varandra på grund av alla intriger som skapas i gruppen. De två första säsongerna av serien bjuder på förstklassigt drama tillsammans och en rad av så väl gamla som nya popdängor vilket i mina ögon är de ingredienserna som krävs för att skapa en bra serie. I säsong tre är alla förutom en karaktär från säsong ett och två utbytta mot ett nytt gäng som börjar samma high School som sina föregångare. Säsong tre bjuder på lite mer humor och är inte riktigt i klass med säsong ett och två men den är klart sevärd och med tanke på att de även lyckas gestalta vad som skulle kunna vara en realistisk lesbisk kärlekshistoria stiger dens värde i mina ögon. Säsong tre bjuder även på ett rödhårigt tvillingpar vars utseende och kläder är en synupplevelse utan dess like!

 

Här kommer lite bilder från serien:

 

 

Överväger verkligen att låta mitt hår växa ner, färga det mer rött och anta frisyen som tvillingarna har.

 

 


Kommentarer
Postat av: Simon

Så, är säsong tre värd att kolla på? Har undvikit den so far men tvserierna börjar tryta av någon anledning.

Postat av: Emily

Jag var lite skeptisk i början men den tar sig efter ett par avsnitt. Jag skulle rekommendera den, det är mer fylla, mer intriger och mer sex ja mer av det mesta helt enkelt.

2009-03-25 @ 15:32:43
URL: http://teknolovesong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback