BUDAPEST

Förra veckan tog jag och Bias en liten tripp till Budapest. Efter att vi fått låna min mammas kollegas lägenhet samt hittat flygbiljetter fram och tillbaka för 400 kr kom vi fram till att det nästan var som en investering att åka till Budapest. Här kommer lite utvalda bilder från vistelsen, om man finner intresse för att se ännu fler bilder kan man klicka här.




Vi åkte sightseeingbåt på Donau och tittade på Budapests alla broar och och fina byggnader sett från flodens håll.


Man fick även goda drinkar på sightseenturen.


Budapest parlament




Då det var över 30 grader varmt blev det till att besöka Szechenybadet dock var två av deras tre bassänger över 35 grader varma.


Vajadhunyadslottet min nya favoritbyggnad byggdes 1889 och är en samling av olika arkitekturstilar så som romersk stil, gotisk stil, renässans och barock. Jag blev smått kär i Vajadhuyaslottet och hade säkert kunna spendera en hel dag där med att bara titta på alla vackra detaljer på slottet. Kändes verkligen sagolikt att vandra runt där!








Vajadhunyadslottet by night

Gellérmomentet som vi passaerade när vi vandrade upp till en utkiksplats


Fin fin utsikt.


Fin utsikt och fin Bias.


Tog ett glas vin vid utkiksplatsen, inte helt fel efter en långa vandringen dit!


Sedan blev det mörkt och vi vandrade ner igen.


Vi promenerade över Elisabethbron.



Besökte ännu ett bad detta var större och hade sju bassänger, vågmaskin och massa andra skojiga saker.


Sista kvällen åt vi en en himla god gulasch








Kommentarer
Postat av: HelenaLindberg

Ja jag blir grymt sugen speciellt på bassängerna då sånt älskar ju jag :) Får få mamma att passa Leo så vi kan åka i vår.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback