KVARTERET SKATAN

För tillfället har jag snöat in på den svenska humorserien Kvarteret skatan, jag sitter numera hemma och skrattar högt för mig själv åt inprincip alla sketcherna. Det är något med hur de lyckas driva med den totala Svenskheten och vardagstristessen som tilltalar mitt sinne för humor till fullo. Sketcherna ligger ofta precis på gränsen för vad jag själv finner som okej att driva med men kanske är det också därför det blir så fruktansvärt roligt. Här kommer några av mina favoritklipp från Kvarteret skatan:

 

 


Anställningsintervjun som drar upp den eviga fighten mellan synthare och hårdrockare.


Sällskapspel plockar som bekant fram det bästa i oss.



80tals fest och försäljning av den fantastiska mjölkhållaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback