THE RAVEONETTES VS THE KILLS



The Raveonettes




The Kills

Min musiksmak tycks stå helt stilla för tillfället, jag lyssnar enbart på band jag redan lyssnat på i si sådär fyra, fem års tid. Fördelen med att inte ta till sig nya band är att det är så himla fint att återupptäcka sina favoriter. Ett annat återkommande problem i mitt musiklyssnade är att jag föredrar band som påminner om varandra. Någonstans där började jag spekulera i vilken duo av The Ravonettes och The Kills som är coolast. Båda banden innehåller en snygg tjej, blond repspektiva mörk som kan konsten att se sådär blasé och coolt ut i vad hon än tar för sig. Båda banden innehåller också en manlig part som ser ut som en ung Robert Smith med lite snyggare kläder. The Ravonettes får klara coolhets poäng på att de kommer från Danmark. Jag menar hur många seriösa band har Danmark?  The Kills vinner å andra sidan poäng på att Allison sjöng duett med Brian Molko i låten Meds vilket fick oss alla att rysa lite av välbehag.

 

Givetvis måste de båda banden kontra med att kunna göra snygga musikvideos. Jag kan inte bestämma mig för om jag föredrar The Raveonettes snygga video där bandmedlemmarna försöker att ha ihjäl varandra på olika sätt, eller The Kills svartvita och tämligen sexiga historia där rosa målarfärg läcker ut och ett färgkrig inledes samtidigt som bandmedlemmar ser ut som att de ska börja grovhångla framför mikrofonen vilken sekund som helst.

 

Så hjälp mig, vilka är coolast?



The Kills- Good ones




The Raveonettes - Great love sound

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback