EDWARDE SHAPE AND THE MAGNETIC ZEROS

De senaste veckorna har jag uteslutande lyssnat på ett nyupptäckt band vid namn Edward Shape and the magnetic zeros som är ett tolvmanna band från Los angeles som har beskrivits som ett "Hippie Arcade fire". Uttalandet om ett "Hippie Arcade fire" är troligtvis den mest träffsäkra beskrivningen av bandet. Recensionerna av albummet Up from below har inte direkt varit lysande och kritikerna verkar vaar övertygade om att det är är bra i teorin men blir för flummigt rent konkret, jag är dock beredd att hävda det motsatta. Up from below är myspys helt igenom och med och låtarna Home och 40 day dream är riktigt starka. Hade jag varit man hade jag vid denna tidpunkt odlat skägg och långt hår precis som Alex Ebert  sångaren i bandet. Efter skägget och håret hade jag anammat den så kallade skogshuggarstilen och bara glidit runt i flanellskjorta och plonkat på min gitarr dagarna i ända.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback