PLUGG PAUS

På fredag är det tenta på medeltidskursen i skolan. Det innebär att jag sitter hemma och i skolan och tragglar olika termer på Romanska och Gotiska kyrkor samtidigt som jag försöker lära mig att se skillnad på tidiga och sena medeltida städer. Min historielärare på gymnasiet brukade säga ”Medeltiden är tusen år av mörker i historien, nu kör vi den på en vecka och sedan går vi vidare med våra liv.” Inom bebyggelseantikvarie sektorn har man dock annan inställning trots det faktum att vi i Sverige var sjukt sega och började bygga saker och ting x antal hundra år efter alla andra i Europa, så nu är det bara till att öppna någon av de tjugo titlar från kurslitteraturen och lära sig allt som finns att veta.

 


Kommentarer
Postat av: Marita Lindberg

Ja då får man säga lycka till på Fredag ( verkar vara mycket att läsa in).

2010-11-17 @ 22:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback