HÖSTLIGT

Hösten rullar på i ett rasande tempo har redan pluggat i snart två månader, Liseberg har hunnit stänga för säsongen och om allt går som planerat kommer jag att flytta inom lite mer än en månad.

 

I början av hösten pluggade jag på veckodagarna och jobbade alla helger samt ibland även på tors och fredag kväll. Ingen rast och ro under september inte men i mitten av oktober slog grindarna igen, finalfesten brakade loss och jag sa hejdå till alla kollegorna på Liset. Känns konstigt att jag inte ska jobba julen där i år och känns framförallt konstigt att det som varit mitt huvudsakliga arbete de senaste fyra åren inte längre är är min huvudsakliga syssla om veckorna. Lite ledsamt är det men samtidigt ska det bli skönt att få lite fler lediga helger och troligtvis blir det även sommarjobb där över högsäsongen.

 

Så vad gör jag då om dagarna?

Jag har läst en kurs i byggnadsanalys där vi har mätt upp hus och ritat situationsplaner och kartor, jag har tittat på dösar och bronsåldersgravar i Danmark och nu tragglar jag kolonordningar och lär mig om medeltidens bebyggelse. Med andra ord är jag rätt till freds ned tillvaron, även om det här med att rita inte kändes som min starka sida så är det nu allt roligt kommer, arkitekturhistoria och annat smaskigt.

 

Sedan har jag köpt en resa till Indonesien över jul och nyår. Tre veckor i värmen med åtta andra personer, inte för att jag träffat hela resesällskapet men Bias och Angelica ska med så med andra ord kan jag inte tänka mig att det kan bli annat än fantastiskt.

 

Så var det här om att flytta. Min lägenhet är bland det bästa jag vet, fast Bias är bättre så då känns det givet att tillvaron blir ännu bättre om jag bor med honom. Därför håller vi nu på att byta hans etta mot en tvåa i Linné, förhoppningsvis går bytet igenom och vi kan flytta in i början av december.

 

Här följer lite bilder från hösten:

 

Kite på Pustervik

 

Maxximus, Lakritsvagnen, Goa grejer 2010, MVG helt enkelt. Grymt roligt att jobba mer er!

 

Lisebergs shoppingavdelning <3

 

BA 1 vi passade på att ta ett klassfoto när det fanns chans att posa framför en runsten.

Pluggar flitigt i Danmark.

 

Stendösar såg vi många.

Flintastensletande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback